poniedziałek, 24 kwietnia 2023

KWIECIEŃ: Zakładki do książek

 Tym razem tematem były zakładki do książek i wartość czytania.

Na początku zajęć zwrociliśmy uwagę dzieci na to, jak ważne jest czytanie książek. Omówiliśmy, że dzięki czytaniu rozwijamy wyobraźnię, uczymy się nowych słów, poznajemy różne historie i zdobywamy wiedzę. Ponadto czytanie rozwija umiejętności językowe i poprawia koncentrację.

Po tym krótkim wstępie przystąpiliśmy do tworzenia zakładek do książek. Dzieci z wielkim zapałem wykonywały różne modele, używając różnych materiałów - kolorowego papieru, tektury i innych ozdób. Wspólnie wymyśliliśmy różne pomysły na motywy do zakładek, takie jak zwierzęta, kwiaty, postacie z książek czy zwykłe wzory geometryczne.

Podczas tworzenia zakładek, rozmawialiśmy także na temat książek, które dzieci czytały lub lubią czytać. Dzięki temu mogliśmy wymienić się spostrzeżeniami i zainspirować się nawzajem. Dzieci opowiadały o swoich ulubionych książkach, a ja podsuwałem im różne tytuły, które mogłyby ich zainteresować.

Efekt końcowy był piękny - każda zakładka była wyjątkowa i przyciągała wzrok. Dzieci były dumne z tego, co stworzyły, a ja byłam zadowolony, że udało nam się połączyć naukę i zabawę.

Dzięki temu typowi zajęć dzieci dowiedziały się, że czytanie książek ma wartość, a robienie zakładek do książek to świetna zabawa i doskonała okazja do rozwijania swojej wyobraźni i kreatywności. Zachęcam wszystkich nauczycieli, aby organizowali tego typu zajęcia i pokazywali dzieciom, jak piękne i wartościowe może być czytanie.